11 Şubat 2010 Perşembe

İstasyon İnsanları





Ne zaman yolum bir istasyona düşse, kafamda çalmaya başlar bu şarkı.

" yolcular ellerinde,
tek gidişlik bir bilet
henüz bilmeselerde
hayat bundan ibaret." sözleri, Yahya Kemal'in Sessiz Gemi şiirini anımsatsa da, evde olduğum bazı zamanlarda da çalar kafamda, bir nevi ruhi gibi hissederken ...

Eğer bir yere gidersen, geri dönüş tam anlamıyla gittiğin yere dönüş olmuyor.Aynı yolu takip etsen bile, döndüğünde bulunduğun yer hep farklı oluyor. Önce sen değişiyorsun çünkü yol boyu...Her adımda farklı biri oluyorsun. Onun için hiçbirşey eskisi gibi olmuyor.

"istasyon insanları
burdalar tesadüfen
aynı rüyayı görüp
ayrı yerlere giden"

30 yorum:

ali zafer sapci dedi ki...

Etkileyici ve hoş bir paylaşım. Teşekkürler.

Pabuc dedi ki...

çok beğendim ...

Ve iyikide değişiyoruz Allah değişmeyenlerden eylemesin...en sinir olduğum insan tipidir hayattan nasibini alıp akıllanamayan insanlar...yol devam ederken aynı olmak mümkün mü...

bilge dedi ki...

nasıl aynı olabilirizki insanoğlu her daim değişim içindedir güzel bir paylaşımdıcanım sevgiler...

FFatiHH dedi ki...

ben ilk kez duydum gerçekten çok güzel..teşekkürlerrrrrrr....

Adsız dedi ki...

Merhabalar: "İstasyon İnsanları" konulu bu güfteyi bizimle paylaşan emeğe ve yüreğe saygılarımı sunarım.

Hepimiz birer istasyonda tren bekliyen yolcular gibiyiz. Sizin de dediğiniz gibi herkesin bir hayat serüveni ve bu serüvende edindiği ve öğrendiği bir takım değişiklikler ve yenilikler vardır. Artık son durak hangi yer ve zamandadır bilinmez...

Allah'a emanet olun ve sağlıcakla kalın.

Evren - Sahne dedi ki...

Ama Bülent Ortaçgil'den dinlenmeli bu. :(

isimsiz dedi ki...

Sevgili dalgalarıaşmak,

İstasyonda beklerken hissettiğiniz düşünceler çok yerinde. Yaşam olanca hızıyla akıp gidiyorken elbet bu inişli çıkışlı hayatın içinde bizlerde mevsimler gibi değişime uğruyoruz.

Recep Altun Bey'in yorumunda olduğu gibi, evet hepimiz bir yolcuyuz aslında. Zamanı geldikçe birer birer ineceğiz o duraklarda...sonrada kaybolup gideceğiz bilinmezliğe!

Müzikle birlikte örtüşen, "istasyon insanları" yazınız ve paylaşımınız için teşekkürler ...

ÇOBAN YILDIZI dedi ki...

Haklısın sevgili arkadaşım. Çıktığımız yolculukta ne olacağı hiç belli değil.Sonunu bildiğimiz bir yol bile bizim bildiğimiz gibi bitmeyebilir.Bize kattıkları veyahut aldıklarını ancak bittiğinde görebiliriz.

Gerçekten çok güzel bir paylaşımdı.Sevgilerle...

♥ .* ღ .*ѕιуαн кєℓєвєк ♥ . ღ .* ♥ dedi ki...

İnsan her daim hemde hiç durmadan değişiyor. Saniye saniye değişim yaşıyoruz. Bir an ağlarken bir an gülüyoruz. Tüm kardeşleri birleştiriyor ruhumuz bu değişimle. Aynılığı sevmiyorum ben.

HEr yaşta değişebilmeli inan. Umarım ve dilerim ki bu değişim hep olumlu ve güzel yönde olur.

Saygı ve sevgilerimle.

Profösör dedi ki...

Yol O'nun, varlık O'nun, gerisi hep angarya..

aslan dedi ki...

İnsan değişiyor,değişiyor da,
değişene kadar da gittiği yere beynini de taşıyor Dal. Aşmak.Çok güzel bir paylaşımdı,sağol.
Dostlukla kal.

huzur dedi ki...

Evet,hepimizin bileti tek
kişilik bindiğimiz 'hayat' treninde.

Söz:Yahya Kemal Beyatlı'nın

Gelmek'çün ikinci bir hayâta,
Bir gün dönüş olsa âhiretten:
Her rûh açılıp da kâinata,
Keyfince semâda bulsa mesken.

♥ŞANSLI♥ dedi ki...

Paylaşımın için teşekkürler..
Sevgiler...

sultan dedi ki...

hayat dediğimiz şey de yeryüzünde yaptığımız bir yolculuktur özünde...

gülsen VAROL dedi ki...

Kısa ve öz.. bayılırım böyle anlatımlara sevgili dalgalarıaşmak.. Anlat anlat bitmez!!!
Benim en hassa olduğum konulardan biridir bu..
Ne kadar doğrudur döndüğünde bıraktığın gibi bulamamak..
Ama o bulamadıklarının da seni farklı ve eksik bulmaları mümkün.. Çünki gidilen yerlerde bir şeyler bırakıp dönüldüğü gerçeği de var.. Ve ne kadar sonraları fark ediliyor.. ya da edilmiyor ve hep dönüldüğünde, bırakılanların değiştiği zannediliyor..

Dalgaları Aşmak dedi ki...

@ teşekkür ederim ali zafer

@ Evet sevgili pabuç,değişmeyen tek şey değişim kendisi değil mi ?

@ benden de sevgiler Bilge'ciğim.

Dalgaları Aşmak dedi ki...

@ Sevgili KısacaFd beğendiysen sorun yok :)

@ Evet hepimiz güzellikleriyle zorluklarıyla birer yolcuyuz Recep bey.Yolunuzun güzel olması dileğiyle...

@ Sevgili Evren, elimde olan buydu :)Ortaçgil'in sesinde ayrı bir burukluk var değil mi ?

Dalgaları Aşmak dedi ki...

@ Sevgili Esmir, sizin "doğu ekspresi ile anadolu manzaraları" postunuzun daha başlığını okuuncada kafamda çalmaya başlamıştı bu şarkı.Sanırım ordada belirttim,istasyonlar ayrı bir etkiler beni.Hele ki küçük kasaba istasyonları, sarı küçük ,güzel ve üst katında yaşayanlar...

@ Ömür biter,yol bitmezmiş sevgili çoban yıldızım, görebilir miyiz dersin ?

@ katılıyorum siyah kelebeğim, bütün yollarımız değişimlerimiz olumlu olsun.

Dalgaları Aşmak dedi ki...

@ Farklı bir yaklaşım profösör.teşekkür ederim.

@ Haklısın aslan, heryere kendimizide götürüyoruz değil mi ?

@teşekkürler paylaşımına sevgili catharsis, sana da yahya kemal'i çağrıştırmış :)

Dalgaları Aşmak dedi ki...

@ Ben teşekkür ederim şanslı

@ Hayat işte Sultan'cığım. "kısa bir öyküdür, uğruna upuzun acılar çektiğimiz.
kısa bir türküdür bir kez daha söylemek için delirdiğimiz."

@ Sevgili hasretsenfonileri, bazen tek bir kelime veya cümle o kadar uzun şeyler anlatabiliyor ki!
"aynı ruyayı gorup
ayrı yerlere giden"
veya
"acınmak canımı en cok acıtandır.."
gibi...

Hamiyet dedi ki...

Yol yeter ki çıkmaza varmasın, değişen her şeye bir hal çaresi bulunur veya uyum sağlanır ama çıkmaz sokağın çaresi yoktur.

Huzurlu bir hafta sonu diliyorum.
Sevgiler...

Zeugma dedi ki...

Tıpkı bende de öyle olur.
İstasyon görür görmez çalmaya başlar beynimde bu parça. Çok da severim.

''Aynı yolu takip etsen bile döndüğün de bulunduğun yer hep farklı oluyor'' sözlerin güzel tespit.
Hatta insan döndüğünde kendi evini bile yadırgıyor neredeyse..

Aynı rüyayı görüp aynı yerlere giden insanlar demek ki döndüklerinde aynı olamıyorlar dolayısıyla :))
İyi bir hafta sonu ve o güzel resim çalışmalarınıza mutluluk içinde devam etmeniz dileğiyle efem :))
Sevgiler...

Başak dedi ki...

bi de ben ruhi bey nasılım vardı değil mi :) güzel şarkıdır istasyon insanları, alır götürür. gitmek de güzel şey, bekleyenin varsa. gitmek güzel şey, yanında gelecek biri varsa. bazen de sadece... gitmek güzel şey :) dalgaları aşmak, merhaba! böyle bi film var sanırım, "dalgaları aşmak" merak ediyorum, güzel bi şeye benziyor...

Unknown dedi ki...

İstasyonlar ,heyecan ve hüznün arasında bir ikilemdir.eğer giden ben isem çok heyecanlı ama giden o ise ......

Dalgaları Aşmak dedi ki...

@ Sevgili hamiyet,dediğin gibi çıkmaz sokak olmasın.Biliyormusun makedonlar çıkmaz sokağa kör sokak derlermiş.Hayatlarımızda kör sokaklar olmaması dileğiyle güzel hafta sonları...

@ Sevgili Zeugmacım, aynı rüyayı görüp aynı yere gittiğini sanmak kötü bir durum :) teşekkür ediyorum sanada iyi hafta sonları ve güzel haber bugün bir resim daha bitirdim :) bilmukabele efem :))

@ Hüseyin usta,biraz bencillik mi sezdim acaba :) şaka şaka :))

Dalgaları Aşmak dedi ki...

Sevgili bugün kelebeği hoşgeldiniz ve güzel geldiniz:)Evet Edip Cansever'in uzunca bir şiiriydi değil mi ?
"Ben Ruhi Bey, nasıl olan Ruhi Bey
Nasılım "
Film de var :)

Syhn dedi ki...

ben bu şarkıyı daha önce dinlememiştimm..
ama hoşuma gitti..
söylediklerine de katılıyorum..

ramazan dedi ki...

Çocukluğum istsyona çok yakın bir evde geçti.İstasyonlar çok değişik bir dünyadır.Her anı farklıdır oranın.Bakış açıma çok şey katmıştır o mekan.
Gelişme ve değişmenin de merkezlerinden biridir.Çünki bir yeri bırakıp gidenler sürekli yeniliğe ve değişime açık olanlardır.
Güzel paylaşım.
Sevgiler.

HURDACI dedi ki...

çok güzel...

f.ferdi durusulu(günesinoğlu) dedi ki...

istasyonda bir garip ruhtum
siren sesi yüreğimi
isli duman gözlerimi yakarken
her durakta
geçmişten buldum bir anı
bıraktım ardım sıra
yeni serüvenlerin
peşine düştü
yaralı yüreğim
buldum sonunda
son varış noktasını
gar ı uzaktan gördüm
her varış bir başlangıçmış
anladım ve ağladım...

sağlıcakla abla dostum...