30 Mayıs 2011 Pazartesi

Bir Avrupa Kenti...

Sergiyi topladıktan sonra, 27 Mayıs sabahı, yıllık bir okul toplantısı gezisi için istikamet Eskişehir'di.Seyahatler sırasında Eskişehir^den geçmişliğim var ama şehri tanıma fırsatım hiç olmamıştı.
Otelimize yerleşip, Türkiye'nin dört yanından gelen arkadaşlarla hal hatır sorulup sohbet edildikten sonra biraz dolaşmaya çıkıldı. Porsuk kenarında bir yürüyüş ve Haller Gençlik Merkezi...(Gitmeden önce sevgili minimalist'in postlarında gezinti yapıp gerekli notları almıştım)




Daha önceleri sebze-meyve hali olan yer şimdinin çok güzel bir mekanı olmuş.



Orada Nevzat Özbay'ın " Sanatın Ahşap Duruşu" sergisi ile karşılaştık. Antik uslub taşıyan güzel çalışmalardı.



( Sanatçının "Nazım'ın Yalnızlığı" çalışması)

Cumartesi günümüz Porsuk'ta tekne gezisiyle başladı.Bir zamanlar dünyanın en kirli çatı denilen Porsuk, pırıl pırıl, etrafı yemyeşil ve bir çiçek bahçesi, Üzerinde çok şık köprüler...Ee tabi bir hayvansever bir köpekle karşılaşmazsa olmaz.Bu zarif ve mahçup kızla orada tanıştım.




Daha sonra Odunpazarı Evleri'ndeydik. Kentsel dönüşümün en güzel örneklerinden biri.İnsanlar evlerinden çıkarılmadan, kule gibi özenti bloklar dikilmeden yapılan bir dönüşüm.Proje halen devam etmekteymiş.




Odunpazarı Atlıhan Çarşısı

Odunpazarı Evleri'ndeki Cam Müzesi ve içindeki eserler gerçekten görülmeye değerdi.



Her kentte olmasını dilediğim, Belediyeciliğin en güzel hizmetlerinden biri, Şehir Tiyatroları ve Opera 'sı.Ne yazık kı Fazıl Say konserine bilet bulamadık.Tiyatro bilet ücretleri, öğrenci 2 lira, tam bilet 3 lira.Kendi sergimden sonra orada masklar sergisiyle karşılaşmam hoştu.



Ve Kentpark...Plaj...Sazova...Şelale...




Vizyon bu olsa gerek...

Eskişehir, ismine inat, iki büyük üniversitesi ile genç ve gençlik şehri. Her tarafı birbirinden güzel heykellerle dolu,neredeyse tüm sorunlarını halletmiş bir şehir.




Toplu taşıma sorunu yok.Ne yerler oyulmuş, ne üst geçitler yapılmış.Tramvay ayrı bir güzellik katmış şehre.Konuştuğum birkaç esnaf son derece memnun herşeyden."Önceleri yadırgadık pek alışamadık ama şimdi çok memnunuz " diyorlar.

İyi ki gittik, iyi ki tanıdım Eskişehir'i...


21 yorum:

DOREMİ dedi ki...

ay Eskişehir' e geldinde bi kahvemi içmeden gittin ha...alacağın olsun..:))

ama çok güzel fotolar itiraf edeyim..:))

Nilgün Komar dedi ki...

benimde merak ettiğim bir yer şimdilik sayende gezdim! muck

DOREMİ dedi ki...

bak şehrim sana uğurlu gelmiş izleyici sayın 444 olmuş...hi hiii;)

sende 4 köşe olmuşsundur keyiften..:))

GÜVEN SERİN dedi ki...

Şimdi değişim zamanı:)) İnanç, mimari, mühendislik ve sanatla birleşince muhteşelik çıkıyor ortaya...

bilge dedi ki...

Yıllar önce gitmiştim bir kaç kez bu sefer trenle dışından geçtik..anadolu üniverstesinde hocamı ziyarete gittiğimde bayağı gezmiştim benim favorim odun pazarı ordaki tarihi yaşanmışlıkların kournduğunu görmek ayrı bir sevindirdi beni..kulaklarımı çınlattınmı ne))))))))

Zeugma dedi ki...

Tıpkı senin söylediğin şekilde seyahatler sırasında geçmişliğim var benim de. İnip de bir gezemedim, ya da gidemedim..
Türkiye'nin en düzenli, en gelişmiş şehirlerinden biri, daha doğrusu bir üniversite kenti olarak geçer..Belediye Başkanının müthiş bir özveriyle çalışmasının baş etkenler arasında olduğunu biliyorum...
Ne güzel bir şehir seçmişsiniz kendinize buluşmak için.. devamı da orada olsun :)
Görseller müthiş..
Teşekkürler, sevgiler bedişciğim..

Mehmet Osman Çağlar dedi ki...

Eskişehir postunun güzel fotoğrafları ve her zamanki güzel sunumu, gençlik yıllarıma kısa bir yolculuk yaptırdı. Porsuk Çayı'nın etrafında piknik yapan aileleri ve kiraz ağaçları üzerinde meyve yiyen çocuklarını hatırladım. Paylaşım için teşekkürler sevgili Dalgaları Aşmak.
(umarım kaçırdığımız sergi resimlerine de sıra gelir)

minimalist dedi ki...

keşke bir de görüşme fırsatı yakalayabilseydik ancak maillerime baktığım halde senden bir bilgi gelmedi (telefonlarımızı alırdık belki diye) ancak kalabalık bir grupmuşsunuz anladığım kadarıyla . Güzel bir gezi olması ve Eskişehiri beğenmene ise mutlu oldum...

Dalgaları Aşmak dedi ki...

Sevgili crazywomenrosemary,
bir daha ki sefere inşallah :))

bayağı iyi çekmişim değil mi :))

Dalgaları Aşmak dedi ki...

Nilgün Komar,
bence hemen gidiniz :)

Dalgaları Aşmak dedi ki...

crazywomenrosemary :))))))))

Dalgaları Aşmak dedi ki...

Guven,
evet değişim zamanı :)Ve inanıyorum bu değişimin olacağına :)

Dalgaları Aşmak dedi ki...

Bilge'ciğim,
Ankara'ya tekrar geldiğinde atlarız sabah trene akşam döneriz:)Bir de birlikte gezelim canım :)

Dalgaları Aşmak dedi ki...

Zeugma'cığım,
önümüzdeki yıl kısmetse gezi Van'a olacak :)
Demek fotoğraflarımı da beğendin.Çekmeye devam edeyim o halde:)
Sevgilerimle

Dalgaları Aşmak dedi ki...

JİVAGO,


Nostalji demek :)Güzel anılar hatırlattığım için mutlu oldum :)

sizlere zaten her resim bittiğinde tek tek sergilemiştim burda :)Ama görmediklerinizde var tabi :)Onlarıda yayınlarım :)

Dalgaları Aşmak dedi ki...

Sevgili minimalist,
İlgine çok teşekkür ederim.Ne yazık ki gitmeden önce hiç bloga bakmamıştım.Notunu dönünce gördüm .Evet oldukça kalabalık bir gruptu.
Merak etme yine gelirim çok sevdim Eskişehir'i:)Hızlı trenle 1,5 saat :)))

Sazan dedi ki...

Sayende gezmiş oldum...

Ankara'da öğrenciyken giderdik sık sık ama o zamanlar akıllarımız bir karış havada olduğundan böyle bir tur atmak aklımıza gelmezdi...

Ellerine, yüreğine sağlık...

♥ŞANSLI♥ dedi ki...

Eskişehire bende gittim...Her yerin kendine özgü güzelliği var.Eskişehirinde öyle.Büyükerşen çok güzel hizmet veriyor orada...Sanatçının elinden tutuyor.Çok düzenli bir şehir.
Köpecikte gerçekten mahsun bakıyor:(
Teşekkürler.

Esin Bozdemir dedi ki...

Türkiye'nin yüz akı, örnek bir kent!kentsel dönüşümün bu kadar başarı ile gerçekleştirilebileceğinin mümkün olduğunu gösteren somut bir yaşayan kent!

Sevgili bedişciğim..sen bu geziyi harika serginin ardından fazlası ile hak ettin!güzel bir mükafat olmuş senin için!:)bende zaman zaman transit geçerim ama kenti henüz detaylı keşfetmedim..Fotoğraf ve yazılarla bilgilendirdiğin rehberliğin, gezip görme dürtümü kamçıladı!:)ellerine sağlık, teşekkürler canım..

Güzelbir hafta dilerim...Sevgilerimle

İ.x.İ.r dedi ki...

Kraliçem çok özelndinnnn :)))

Dalgaları Aşmak dedi ki...

Geldim geldim prensesim :)