5 Kasım 2009 Perşembe

İmkana tutuldum...





Şiir, bizi ayıran, birleştiren, ufkumuzu genişleten, ufkumuzu çizen ırmaklarla akar önümüzden, ardımızdan, aramızdan...Bu şiir sence ne anlatıyor, diye soracak olan varsa: Kime ne? Asıl size ne fısıldıyor?

BALİNA
Göğü gördüm imkâna tutuldum düşü sevdim
dalıp çıkmalarım "orda bir şey"e dönüktü
kaç kez bir şey, başka bir şey
sıçradım hem yittim
hem belirlendim
derin durdum, teknenin altına girdim
sarstım
sarsıldım vuruşun gitgide usta vuruşuydu
sustum düşe düştüm
senin mi kan, yaralarımdan mı
hey kaptan
ne balinayım ben şimdi inadı içinde
ne senin mavi balinan

Gülten AKIN



7 yorum:

y. dedi ki...

"her uçurumdan sarktık
anasını sattık babasını ağlattık
düştük mü yoksa kalktık mi
karışık işler bunlar
gece, melek ve bizim çocuklar"

ps.chavela ya bayılırım, hele frida da muhteşemdi.

Sarı dedi ki...

Bana, beni fısıldadı bu şiir. Umarım ben düşü sevmemişimdir.

Umarım yanlış fısıldamıştır :)

sufi dedi ki...

İmkanla olanak buldum
ben de şiirler gibi
aktım duruldum.
Balinalar şu an tekneyle yarışmakta.

Dalgaları Aşmak dedi ki...

@y.katkına teşekkür ederim.chavela ve frida'da aynen :)

@Sarı, bende beni fısıldadığını düşünmüştüm :)

@Sufi,Necatigil'inde dediği gibi "asıl şiirler bekler bazı yaşları"

sevgiyle...

Unknown dedi ki...

Bir hikaye duymuştum. Bir gün Beethoven bir piyano bestesi çalmış, yanındaki de bittikten sonra "bu bestende ne anlattın" diye sormuş. Beethoven aynı besteyi tekrar çalış "bunu anlattım" demiş. Her şiir öyle olmasa da bazı şiirler de bir müzik bestesi gibidir. Bir şey anlatır ama kendi diliyle. O dil ise bizim konuştuğumuz diller gibi değildir, her kulağa başka anlamlar fısıldar ve ben böyle şiirleri çok severim hatta yazdıklarım da böyle şiirler olur genellikle. Bir şeyler çağrıştırabiliyorsa beğenirim şiirimi, ne anlattığımdan ben de emin değilimdir.

Dalgaları Aşmak dedi ki...

kime ne fısıldadığı önemli önemli şiirin evet mustafa tr...sana mı yazmıştım acaba,bir yorumda yazmıştım "şiir şairin değil,okuyanındır" diye :)

sevgiyle...

Unknown dedi ki...

Bana yazmamıştın sanırım çünkü hatırlamıyorum ama çok güzel bir söz. Bu söze karşıt gibi görülen ama bir noktada kesişen bir söz de Turgut Uyar'ın var: "Şiir okunmaz yazılır." Okuyucu şairi, şair de okuyucuyu dışlıyor ama aslında ikisi de şiirin insanın sadece kendi ben'ini ilgilendirdiğinden bahsediyor.