25 Aralık 2009 Cuma

Deli Deli Olma...



"Deli Deli Olma" karların içinde, sıcacık, sımsıcacık, içimi ısıtan bir filmdi.Film biter bitmez geçtim blogun başına.Afişinde de yazıldığı gibi "küçücük bir dünyada kocaman yüreklerin hikayesi".Bu filmle, Kars'ta yaşayan Malakanlar'la tanıştım, aşk ve nefretin ikiz kardeş olduğunu bir kez daha gördüm.
1877 Osmanlı-Rus harbinden sonra Malakan'ların ir kısmı, Rusya'dan Kars'a göçe zorlanır.Göç edenler arasında Mişka'nın (Tarık Akan) ailesi de vardır. Bir zamanlar köyün değirmenini işleten 70'li yaşlardaki Mişka, modern makineler çıktıktan sonra, işini yapamamış ve maddi sıkıntıya düşmüştür. Köyün huysuz ihtiyarı Popuç (Şerif Sezer), Mişka'dan nefret eder ve köyde yaşamasını istemez. Köylüler bir zarar görmedikleri, hatta sevdikleri kendi halinde, barışçı, yardımsever Mişka ile Popuç arasında kalmışlardır.Mişka'nın ailesinden kalmış olan piyano,borc yüzünden köyde ahır ahır dolaşmaktadır.Popuç'un torunu Alma ise bu piyanoyu çalabilmek için herşeye razıdır.Mişka ve Alma arasında oluşan sıcak bir dostluk üzerinden köyün kendine has hikayeleri ortaya çıkar.
Oyunculukları söylememe gerek bile yok.Mişka'nın söylediği ve Alma'yada öğrettiği "Bir sarmaşık olsaydım" şarkısı da bayağı içimi burktu.Finalde yaşlar döküldü ama kesinlikle duygu sömürüsüne girmeden yapılmış sahnelerdi.

"bir sarmaşık olsaydım,
sıkıca tutunsaydım bir yere.
sökülüp atılmasaydım,
köklerimi salsaydım derinlere.

bir sarmaşık olsaydım,
dolasaydım gövdemi döne döne.
günlerce aynı yerde kalsaydım,
hareketsizlikten uyusaydım.

bense ayrık otuyam,
her çıktığı yerden sökülen.
samaşık olmak isteyipte;
basit bir ot bilinen.

bir ayrık otuyam,
kökü olmayan, sevilmeyen.
sarmaşık olmaya özenen;
öylece bir ot işte..."

Bir kez daha izler miyim? Kesinlikle evet...



16 yorum:

ali zafer sapci dedi ki...

Paylaşım ve öneri için teşekkürler.

Agresifboy dedi ki...

selam dalgaları aşmak..
henüz izleyemedim fakat öyle güzel anlatmışsın ki hemen izleyesi geliyor insanın..inşallah ilk fırsatta izlemek ümidiyle saygılar..

Yaşar dedi ki...

madem öyle bir de ben izlemeliyim... neden bilmiyorum ama hiç duymamıştım, demek ki uzak kalmışım bazı şeylerden. ne iyi oldu... en kısa zamanda...

ÇOBAN YILDIZI dedi ki...

Henüz ben de izlemedim ama konusunu okuyunca çok hoşuma gitti. Fırsat bulur bulmaz gideceğim. Bu arada ayrık otu sarmaşığa sarmaşık da ayrık otuna özenir.Kimse halinden memnun değil :))

Sevgilerimle.

MAVİ TUTKU dedi ki...

Yorumunuzu dikkate alarak bu soğuk kış günlerinde gideceğim filmlere ekliyorum.. Teşekkürler.

♥ .* ღ .*ѕιуαн кєℓєвєк ♥ . ღ .* ♥ dedi ki...

izlemek isterim paylaşımın içi teşekkürler.

Pilli Petro dedi ki...

bende izlemek istedim am bir türlü izleyemedim, ilk fırsatta izleyeceğim..

icimdeki yolculuk dedi ki...

merak ettim şimdi çok güzel anlatmışsın ama

Dalgaları Aşmak dedi ki...

SEvgili arkadaşlar, 2009 Nisan'da vizyona girmişti ve ne yazıkki uzun süre oynamadı.Bende dvd den izledim.recep ivedik gibi tırı vırı filmler salonları doldururken böyle naif ,bizden filmler izleyicisiyle buluşamıyor maalesef..

Takıldığım, eksik gelen bir iki yer oldu ama izlemeyenler için yazmadım onları.Tümden anlatmış olmamak için.Ama kesinlikle öneririm.

sevgiyle...

Recep Hilmi TUFAN | rehitu.com dedi ki...

Bu kadar övgüyle bahsedilen filmi izlememek olmaz. Ben de izleyeceğim...

bilge dedi ki...

izlemedim ama medyadan izlediğim kadar böyle bir filmin olduğunu biliyordum.paylaşımın için teşekkürler...can arkadaşım..

Zeugma dedi ki...

Ben de hemen izleyeceğim..
Kesinlikle..
Teşekkür ediyorum ....

Adsız dedi ki...

film gerçekten de çok güzel.. ben çok beğendim... emeği geçen herkesi kutlarım... ufak tefek hatalar da yok değil ancak filmin konusu, verdiği mesaj, insanlık dersi ve oyunculuklar hepsini yok ediyor...ıssız adam ve benzeri şişirme filmlerden kat kat anlamlı...herkese tavsiye ederim...

Adsız dedi ki...

Paylaşımınız için çok teşekkür ederim. Böyle ilginç konulu filmleri ben de çok severim. En azından izlenecek filmler listesine almamıza yardımcı oldunuz.

Emeğinize, kaleminize ve gönlünüze sağlık ve mutluluklar dilerim.
Allah'a emanet olun ve sağlıcakla kalın efendim.

Unknown dedi ki...

Filmde Tarik Akan'in ve Şerif Sezer'in gencligini oynayan oyuncularin, sanatcilarin gercek cocuklari oldugunu ogrenince filmi daha bi dikkatli izlemistim :)
Cok guzel bir filmdi, yine olsa yine izlerim...

Adsız dedi ki...

ben izledim arkadaşlar mükemmel bir film gerçekten bizi anlatan bir film konulara baktığınızda komik deselerde bence çok duygusal bir film herkesin izlemesini şiddetle tavsiye ederim