26 Ekim 2009 Pazartesi

Öndeyiş... (Kavaklar)






Öndeyiş

Bedenim üşür, yüreğim sızlar.
Ah kavaklar, kavaklar...
Beni hoyrat bir makasla
Eski bir fotoğraftan oydular.
Orda kaldı yanağımın yarısı,
Kendini boşlukla tamamlar.
Omuzumda bir kesik el,
Ki durmadan kanar.
Ah kavaklar, kavaklar...
Acı düştü peşime ardımdan ıslık çalar.

Metin Altıok


Fazla meşhur olmamış,dillerde sakız olmamış, gizli bir hazine gibi, bulunduğunda insanı kendine kilitleyen şarkı.Şiirin sahibine benzer şarkı, ne fazla meşhur olmuştur şiir de şair de, ne de etkilemediği insan olmuştur farkına varıldığında…

11 yorum:

İ.x.İ.r dedi ki...

Acı hepimizin peşinde..

iris dedi ki...

Metin Altıok benim en sevdiğim şairdir... Onu şahsen tanımamış olsam bile, acısı her daim tazedir içimde...

"Bir Acıya Kiracıdır" Metin Altıok... Ve acı ki, "Öndeyiş"i Sezen Aksu'ya verdikten sonra, telif parasıyla evine buzdolabı almıştır... Tuhaf bir ayrıntıdır...

MAVİ TUTKU dedi ki...

Güzelmiş gerçekten. irisin yazısına bakılacak olursa ilginçde bir hikayesi var..

Dalgaları Aşmak dedi ki...

İ.x.İ.r ciğim acılar bizi olgunlaştıran...

iris maalesef öyle biliyorum o olayı..

onuncu köyün adamı, kötü yürekliler tarafından katledilen bence müthiş bir şairimizdi..

f.ferdi durusulu(günesinoğlu) dedi ki...

dostun öndeyiş deyince
bende yazmak istedim
hac adlı eserden bi alıntı ile ;

ruh sağlamlılığının R'si,
aşkla tapınmanın A'sı
mutlak egemenliğin M'si..
"RAM" gücü ve aşkıyla
başlar öndeyişimiz..

Dalgaları Aşmak dedi ki...

teşekkürler genç dostum ..

Adsız dedi ki...

Yağmur yağarken okudum müthişti..

Bir Yerlerden dedi ki...

şiir hali başka güzeldir, şarkı hali başka

Metin Altıok erken gitti, umarım Sezen'in ömrü uzun olur

MAVİ TUTKU dedi ki...

Hım, akibetini bilmiyordum. bizim ülkede neden bu tür şeyler çok oluyor ya yazık..

İ.x.İ.r dedi ki...

Bediş abla????

:/

Dalgaları Aşmak dedi ki...

geldim burdayım İ.x.İ.r ciğim :)